YLEISTÄ
Kymppi-Lattiat Oy myy ja toimittaa maahantuomiaan tuotteita ympäri Suomen. Verkkosivuilla esitetyt tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Tuotetilauksen hinnat määräytyvät tilauspäivänä voimassa olevan hinnan mukaan. Asiakas sitoutuu tilatessaan sillä hetkellä voimassa oleviin toimitusehtoihin oli tilaus tehty myymälässä, puhelimessa, sähköpostilla tai verkkokaupassa. Pidätämme oikeuden hintojen sekä toimitusehtojen muutoksiin.
TOIMITUSTAVAT
Nouto
Kun toimitustavaksi valitaan nouto, asiakas noutaa tuotteet Vantaan myymälän yhteydessä sijaitsevasta varastosta aukioloaikojemme puitteissa (Petikontie 14 C, 01720 Vantaa). Ilmoitamme sähköpostitse tai puhelimitse asiakkaalle, milloin tuotteet ovat valmiina noutoa varten. Voit myös tiedustella asiaa etukäteen myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15) tai sähköpostitse kymppilattiat@kymppilattiat.fi
Tämän toimitustavan hinta on 0 €.
Rahti tontille
Kun toimitustavaksi valitaan rahti tontille, toimitetaan tuotteet asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Rahti ei sisällä sisäänkantoa. Tilatut tuotteet toimitetaan katutasoon tai tontin rajalle, kuljetuskalustolle lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan. Kuljettaja laskee tavarat alas jakeluautosta auton viereen ja kuljetuksen tästä eteenpäin, kuten siirtelyn tai sisään kantamisen, hoitaa asiakas.
Kuljetukset hoidetaan ensisijaisesti perälaudalla varustetulla kuorma-autolla, jonka pihaan pääsystä esim. tien kunnosta vastaa asiakas. Muusta kuljetuskalustosta sekä hinnasta on sovittava erikseen myyjän kanssa etukäteen. Ellei muusta kuljetuskalustosta tai kuljetukseen liittyvistä lisäpalveluista ole sovittu myyjän kanssa erikseen etukäteen, peritään ylimääräiset kuljetuskustannukset asiakkaalta.
Rahti tontille toimitustavan hinta on 95 €. Kiinteä rahtihinta on postinumeroalueille alkaen 00-90 poislukien lossi- ja lauttayhteyksien takana olevat saaristoalueet. Mikäli toimitettavien tuotteiden määrä on alle 30 m² tai toimitusosoite on edellä mainittujen postinumeroalueiden ulkopuolella, voit pyytää rahtitarjousta suoraan myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18, la klo 11 15) tai sähköpostitse kymppilattiat@kymppilattiat.fi
Rahtitoimituksen vastaanottaminen
Kuljetusliike soittaa asiakkaalle ennen tuloaan ja ilmoittaa tarkemman jakeluajan. Tämän vuoksi on tärkeää, että asiakas ilmoittaa puhelinnumeron, josta kuljetusliike tavoittaa asiakkaan. Asiakkaan tulee huolehtia, että tuotteiden saapuessa kohteeseen, toimitusta ollaan vastaanottamassa, tarkastamassa sekä kuittaamassa vastaanotetuksi.
Asiakas vastaa purkupaikalle johtavan tien ajokelpoisuudesta sekä siitä, että mahdolliset työmaatiet ovat sellaisessa kunnossa, että kuljetuskalusto voi niillä esteettä liikkua ja että purkupaikka on asianmukaisessa kunnossa.
Jos asiakasta ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, asiakas siirtää jo toimituksessa olevan lähetyksen jakeluaikaa tai lähetystä ei voida toimittaa tien/tontin ajokelvottomuuden vuoksi, palautuu lähetys kuljetusliikkeen terminaaliin. Tästä aiheutuvat varastointi- ja kuljetuskustannukset veloitetaan asiakkaalta. Mikäli asiakasta ei lainkaan tavoiteta, lähetys palautuu Kymppi-Lattiat Oy:lle ja tällöin aiheutuneet varastointi, keräily, pakkaus, purku sekä kuljetuskustannukset peritään asiakkaalta.
Mikäli tuotteissa on kuljetusvaurioita tai jotain puuttuu, merkitse rahtikirjaan mahdollisimman selkeästi havaitut vauriot/puutteet ja ota valokuvat vaurioista ennen lähetyksen avaamista. Kuittaa rahtikirja tuotteiden vastaanottamisesta vasta kun kaikki merkinnät on tehty ja pyydä kuljettajalta myös kuittaus kaikkiin rahtikirjan kopioihin. Ota yhteyttä sähköpostitse kymppilattiat@kymppilattiat.fi ja jätä kirjallinen ilmoitus virheestä viipymättä. Kiireellisessä tapauksessa voit myös soittaa myymälämme numeroon 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15). Ilman rahtikirjamerkintöjä vastuu virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.
TOIMITUSAIKA
Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat tuotekohtaisesti. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on yleensä n. 2-5 arkipäivää. Tilaustuotteiden kohdalla toimitusaika on yleensä n. 2-4 vkoa. Mikäli aikataulusi on kiireinen, suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä myymäläämme, jotta voimme tarkastaa tarkemman toimitusajan.
Varastotuotteita ja tilaustuotteita koskien ilmoitamme asiakkaalle milloin tuotteet ovat valmiina noutoa varten varastollamme. Tämä koskee asiakkaita, kun toimitustapa on nouto. Voit myös tiedustella asiaa etukäteen myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15) tai sähköpostitse kymppilattiat@kymppilattiat.fi
Toimitusaikataulut voivat muuttua ylivoimaisten esteiden eli force majeure-tapauksien vuoksi, joita ovat esimerkiksi luonnoneste, tulipalo, lakko, työsulku, sota, liikennehäiriö tms.
TOIMITUSKULUT
Noutaessasi tuotteet varastoltamme, toimituskulut ovat 0 €. Valitessasi rahdin tontille, toimituskulut ovat 95 €.
TUOTTEIDEN TARKASTUS
Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa vastaanottamansa tuotteet heti varmistuakseen siitä, että ne ovat lähetteen/kuitin mukaisia ja vahingoittumattomia. Mahdolliset huomautukset tulee jättää myyjälle viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Vialliset tai väärät tuotteet tulee palauttaa Vantaan myymälään vaihtoa varten.
Jos tuotteiden mahdolliset viat tai puutteet olisivat olleet havaittavissa tavaraa vastaanottaessa, eikä myymälässä asioidessaan noudon yhteydessä asiakas huomauta asiasta tai kuljetusliikkeen kappaleeseen rahtikirjasta ei ole tehty varaumaa, jää aiheutuneista vahingoista vastuu asiakkaalle.
Ennen tuotteen kiinnittämistä tai asentamista on lisäksi suoritettava tavaran asianmukainen tarkastus. Asennuksen edetessä laatua on seurattava riittävässä valaistuksessa, jotta mahdolliset virheet voidaan havaita ennen kiinnittämistä. Asennettu tuote katsotaan hyväksytyksi.
Toimituserässä hyväksytään 5 %:n lajitteluvirhe eli tuotetta ei pidetä virheellisenä jos toimitetussa erässä on enintään 5% virheellisiä kappaleita. Kappaleella tarkoitetaan esimerkiksi yksittäistä laattaa tai lautaa, ei pakkausta. Valmistustoleranssien mukaiset mitta-ja muotopoikkeamat eivät ole tuotevirheitä.
Jo asennetuista tuotteista tehtyjä huomautuksia, joissa materiaalivirhe olisi ollut havaittavissa ennen asennusta, emme käsittele. Asennettu tuote on hyväksytty tuote.
PALAUTUKSET
Myymälässä tehdyt ostokset
Virheettömiä tuotteita emme ota palautuksina vastaan (kts. Kuluttajansuojalaki).
Etämyynnissä tehdyt ostokset
Kuluttajalla on nouto/toimituspäivästä alkaen 14 pvän palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske tilaustuotteita, lämminkuljetettavia tuotteita tai tuote-erän osapalautusta. Palautuksesta on aina oltava etukäteen yhteydessä asiakaspalveluumme asian sopimiseksi sekä palautusohjeiden saamiseksi. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa. Tuotteiden ja pakkausten tulee olla ehjiä, virheettömiä sekä täysin jälleenmyyntikelpoisia eikä niissä saa olla ylimääräisiä merkintöjä, teippiä tms.
Kuluttaja voi toimittaa itse palautuksen Vantaan myymäläämme palautuskuluitta tai voimme tilata palautettaville tuotteille rahdin kun palautuksesta on sovittu etukäteen. Kuluttaja vastaa rahdista koituvista palautuskuluista ja ne voidaan tiedustella etukäteen asiakaspalvelustamme. Jos palautusta varten tilataan rahtitoimitus, vaikuttaa hintaan suuresti nouto-osoite, tuotteiden paino, kuljetuksen saatavuus sekä tieyhteydet. Näin ollen palatuskustannukset eivät ole vakiohintaisia vaan ne lasketaan aina tapauskohtaisesti. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.
Tuotteet tulee palauttaa sovitulla tavalla viimeistään 14 päivän kuluessa nouto/toimituspäivästä. Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden suojaamisesta kuljetusta varten ja se tulee tehdä huolellisesti, jotta tuotteet eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa. Mikäli palautus tehdään rahtitoimituksella ja toimituksesta koituu ylimääräisiä kuluja kuluttajasta johtuen, veloitetaan nämä kulut häneltä.
Palautus voidaan hylätä, jos edellä mainitut ehdot eivät täyty. Kuluttajan on noudettava hylätyn palautuksen tuotteet viikon sisällä tai muutoin häneltä veloitetaan tuotteista koituneet jätteen kuljetus- ja käsittelymaksut. Palautuskelpoisten tuotteiden hinnan hyvitämme kun tuotteet ovat palautuneet varastoomme ja olemme käsitelleet palautuksen. Mikäli tilauksella toimitustavaksi oli valittu rahtitoimitus noudon sijaan, ei rahtikustannuksia palauteta.
Väärin toimitetut tuotteet
Väärin toimitetun, palautettavan tuotteen on oltava täysin käyttämätön ja ehjä. Palautuksesta on aina oltava etukäteen yhteydessä asiakaspalveluumme asian sopimiseksi sekä palautusohjeiden saamiseksi. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa. Tuotteiden ja pakkausten tulee olla ehjiä, virheettömiä sekä täysin jälleenmyyntikelpoisia eikä niissä saa olla ylimääräisiä merkintöjä, teippiä tms. Asiakas on velvollinen säilyttämään ja pakkaamaan tuotteet palautusta varten niin, etteivät ne vaurioidu.
VAHINGONKORVAUKSET
Tarkastuksessa virheellisiksi todetut tuotteet korvataan ensisijaisesti uusilla, virheettömillä tuotteilla. Emme vastaa virheellisten toimitusten tai tuotteiden aiheuttamista välillisistä vahingoista tai muista taloudellisista seurannaisvahingoista. Korvausvastuumme rajoittuu virheelliseksi todetun tavaran laskutusarvoon.
Kymppi-Lattiat Oy ei ole velvollinen korvaamaan ylivoimaisesta esteestä eli force majeure-tapauksesta johtuvaa, sopimuksen täyttämättä jättämisestä tai toimituksen viivästymisestä aiheutuneita välillisiä vahinkoja tai muita taloudellisia seurannaisvahinkoja asiakkaalle.
MAKSUTAVAT JA MAKSUPALVELUTARJOAJA
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 740100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley ja Jousto. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fi
Jousto
Lue lisää: jousto.com
OP Lasku
OP Laskun luottosopimuksen ehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kuluttajalle (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi
MUUTA
Noudatathan tarkasti tuotteiden asennus- ja hoito-ohjeita, sillä emme korvaa ohjeiden ja suositusten vastaisesta asennuksesta tai käytöstä syntyneitä vikoja. Edellytämme että tuotteet asennetaan antamiemme suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Edellytämme myös että asennuksessa ja hoidossa käytetyt tuotteet ovat suositustemme ja ohjeidemme mukaisia.
Pidätämme oikeuden toimitusehtojemme muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin ja sitoutuu tilatessaan sillä hetkellä voimassa oleviin toimitusehtoihin oli tilaus tehty myymälässä, puhelimessa, sähköpostilla tai verkkokaupassa.